Deklaracja dostępności
Powiat Sulęciński zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Portal Mieszkańca (e-Sesja).
Nazwa strony www:      Portal Mieszkańca (e-Sesja)
Adres strony www:        http://powiatsulecin.esesja.pl
Data publikacji strony internetowej:         2018-09-07
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej:     2020-09-22
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania:                     
Wyłączenia:
Treści niedostępne:
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 22.09.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 22.09.2020r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Monika Apanowicz, starostwo@powiatsulecinski.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 95 755 5243. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Adres Starostwa Powiatowego w Sulęcinie:
ul. Lipowa 18a, 69-200 Sulęcin.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej
lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich ( link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich  https://www.rpo.gov.pl ).
Postępowanie odwoławcze:
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę
w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postępowanie odwoławcze:
Skróty klawiaturowe:
Strona internetowa nie zawiera wbudowanych, dedykowanych skrótów klawiszowych. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dostępność architektoniczna:
Siedziba Starostwa Powiatowego w Sulęcinie: 69-200 Sulęcin, ul. Lipowa 18a
Budynek wyposażony jest w dwa wejścia, zlokalizowane w parterze budynku. Wejścia do budynku ograniczone są schodami (trzy stopnie), z tym że od strony północnej wykonany jest podjazd dla niepełnosprawnych. Przy budynku Starostwa Powiatowego w Sulęcinie  jest zlokalizowany własny parking, na którym znajduje się 1 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych – interesantów Starostwa. Miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych ograniczone jest progiem architektonicznym – krawężnik. Budynek nie został wyposażony w system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome
i słabowidzące. Od strony północnej, w holu budynku po stronie lewej umieszczona jest tablica informacyjna Starostwa Powiatowego w Sulęcinie, której treść wykonana jest w druku, nieprzygotowanym dla osób słabowidzących. Budynek jest dwukondygnacyjny. Budynek nie jest wyposażony w windę. W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących
oraz niesłyszących lub słabosłyszących, tzw. pasów asystujących i pasów przewodników. 
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych  i słabowidzących. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku wyznaczone są drogi ewakuacyjne. W budynku, od strony północnej (wejście z dostępem dla osób niepełnosprawnych) znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze znajdują się następujące  wydziały:
- Komunikacji,
- Geodezji, Kartografii i Katastru,
- Budownictwa i Ochrony Środowiska,
- biuro podawcze ,
- kasa.
Na I piętrze znajdują się następujące  wydziały:
- Organizacyjny, Edukacji i Spraw Społecznych,
- Gospodarowania Mieniem i Kontroli,
- część wydziału Wydział Budownictwa i Ochrony Środowiska
 
Uwaga: Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze budynku celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny dla niego sposób. Kontakt pod numerem telefonu: 95 755 5243 wew. 16. 
 
Budynek w Sulęcinie przy ul. Lipowej 16
Budynek wyposażony jest w dwa wejścia (strona wschodnia), zlokalizowane w parterze budynku – wejście do budynku z poziomu terenu, wejście do pomieszczeń biurowych starostwa (wewnątrz budynku) – ograniczone schodami. Przy budynku Starostwa Powiatowego w Sulęcinie jest zlokalizowany własny parking, na którym znajduje się 1 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych – interesantów Starostwa.
Budynek nie został wyposażony w system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome
i słabowidzące.
Przed budynkiem przy wejściu od strony wschodniej umieszczona jest tablica informacyjna Starostwa Powiatowego w Sulęcinie, której treść wykonana jest w druku, nieprzygotowanym dla osób słabowidzących.
Budynek jest dwukondygnacyjny. Budynek nie jest wyposażony w windę. W budynku nie ma urządzeń dla osób niewidzących lub słabowidzących oraz niesłyszących lub słabosłyszących, pasów asystujących i pasów przewodników. 
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne. W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
Na półpiętrze znajduje się wydział Dróg, Inwestycji i Zamówień Publicznych. Na I piętrze znajdują się:  Sekretariat,  Biuro Starosty i Wicestarosty, Sekretarz,  Skarbnik, Biuro Rady, Rzecznik Praw Konsumentów, część Wydziału Finansowego, Stanowisko ds. kadr i archiwum zakładowego, część Wydziału Dróg, Inwestycji i Zamówień Publicznych oraz część Wydziału Gospodarowania Mieniem
i Kontroli. Na II piętrze znajduję się: Część  Wydziału Finansowego, Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego i część Wydziału Gospodarowania Mieniem i Kontroli.
 
 
 
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o metodach umożliwiających skorzystanie z tej funkcji albo informację o jej braku:
Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem urzędu, proszone są o przesłanie swojego zgłoszenia na  adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatsulecinski.pl lub na numer faksu: 95 755 55 57. Zgłoszenie powinno zawierać informacje o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło. Powyższe zgłoszenie należy przesłać na minimum 3 dni robocze przed planowaną datą wizyty w urzędzie.
Można również skorzystać z pomocy osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną, w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.